fredag 7. juni 2013

Lykter med strykemerker fra Kreativ Glede.

Jeg har vel nevnt at jeg har blitt avhengig av strykearkene fra Kreativ Glede....jeg bare elsker dem! Når jeg stryker over motivet til stoff, drar av beskyttelsespapiret og ser resultetet, så er det bittelitt magisk hver eneste gang:)
 Jeg har laget noen flere lyslykter med strykemerker. Vintagebilder og tekst har jeg mikset sammen på pc-n. Innspirasjon til disse lyktene, og til masse annet, har jeg funnet i den flotte bloggen Polarhjertet Design. Hjertene har jeg laget av papirleire. Kjevlet ut, laget mønster med swirlestempel, og trykket ut hjerter med en mini pepperkakeform. Du kan også bruke leire og silliconformer til å lage lekker pynt. Begge deler har de hos Kreativ Glede.




Her er en nærmere titt på strykeark fra Kreativ Glede, overført til bomullstoff. Motiv og tekst blir en del av stoffet, og strukturen i stoffet synes like godt der bildet er. 


Lyktene blir kjempeflotte med lys i. Ikke så enkelt å ta bilde av, men jeg har gjort et forsøk.



7 kommentarer:

Mojca sa...

Really gorgeous Marianne! Hugs! Mojca

Swissie sa...

Så nydelige lykter!
Det er alltid så inspirerende å se alt det fine du lager!

Klem fra Liv i Sveits

Riet sa...

This is so wonderful.

Hugs Riet.xx

Janne-Lise sa...

Nydelige lykter - sp delikate :)

klem og god helg

Carmen S. sa...

Ein ganz wunderschönes Licht hast Du da gearbeitet. Ich bin begeistert.
Ich habe ein bisschen in Deinem Blog gestöbert und mir gefallen alle Deine wunderschönen Werke sehr sehr gut.

Viele Grüße und einen schönen Sonntag wünscht Dir, Carmen

Anneke sa...

your light is very beautiful and i love the soft image you added.
regards from Ann

Anonym sa...

Helt nydelig som alltid Marianne.