onsdag 4. juli 2012

Tutorial - sjokoladekort


Jeg har laget et sjokoladekort med de flotte mini papirene fra Pion Designs Waiting for Santa II - 6*6".
Papirene jeg har brukt her heter Christmas Poem, Merry Christmas og Winter bird.


Mange har spurt meg og mål og forklaring på sjokoladekortet, og det er så enkelt, så enkelt.
Her kommer en liten tutorial:)
Kartong: 19cm * 23cm

Preg ved: 8cm – 9cm – 17cm – 18cm

Lag to klaffe: 3,5cm * 3cm

Preg klaffene 1 cm inn fra hver side, så du har tre felt på 1cm hver.



Bruk en bordpunch på den smalest delen av kortet, dekorer innsiden, og lim klaffene på innsiden av den smale delen som du ser på bildet.

Brett de små klaffene inn og lim dem til kortet så det blir en lomme med perfekt plass for en mellomstor melkesjokolade.

Fest bånd foran og bak på kortet før du limer på paneler.

Her er innsiden av kortet mitt ferdig.




Og her har sjokoladen kommet på plass.

Her er kortet mitt helt ferdig.


Jeg håper du får glede av denne tutorialen.
Lykke til:)

23 kommentarer:

Mona sa...

WOW, denne ble jo helt fantastisk flott! Kjenner jeg fikk litt juleinspirasjon her nå C")

Anne-Eddie sa...

Nydelig og takk for tutorial!!
Denne kan jo brukes til andre dager enn til jul!! Klem fra Anne-Eddie :D

Anne Lise sa...

Denne skal jeg prøve meg på ja. Tusen takk

Med kjæleik til livet sa...

du er jo berre ein KNUPP ;)

Riet sa...

This is so beautiful.

Hugs Riet.xx

Anonym sa...

Simply gorgeous Marianne.Something truly to treasure. Hugs Sheila. UK.

Kjersti sa...

Et nydelig sjokoladekort Marianne, og en flott tutorial - tusen takk:)
God sommer!
Klem fra Kjersti:)

Christina C. sa...

OMG....Marianne, thank you, thank you, thank you for this fabulous tutorial....I have been hoping you would teach us how to make that spectacular chocolate presentation box. You are a jewel!

Frk. Bogstad sa...

Tusen takk :)

Jill sa...

Tusen takk for flott tutorial Marianne :)
Nydelig kort og herlig gammeldags julestemning!
God sommer
Klemmer fra Jill

Pernille sa...

Tusen takk for tutorial! Den har jeg ønsket meg lenge :) Du lager så mye fint, og det er alltid masse inspirasjon å hente hos deg!
Pernille
(ønsker meg veldig tutorial på serviett-telys-kortet ditt også :))

Alyce Kit and Clowder sa...

Great tutorial Marianne! I love the whole layout :)

Mojca sa...

This is beautiful as always and thank you for the tutorial. Hugs! Mojca

Helga sa...

Gute Inspiration + Anleitung - super !
Greetings
Helga

Synnøve sa...

Kjempefin tutorial, Marianne!!! Mye enklere enn de jeg hadde fra før:) Tusen takk! Du lager såååå masse fint:)
klem

Artes de Nágela sa...

Mariannes,
Thanks for sharing. I just did a post about what I learned here.
It was very easy to follow your instructions.
Hugs.

Bente sa...

Tusen takk for en veldig god beskrivelse av hvordan du lager sjokoladekort. Jeg har testet den, og resultatet kan du se på bloggen min:-)

Bente sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Hi Marianne,
Hi
I loved reading this piece! Well written!


Merlen
pinner

Teresa sa...

Beautiful, I can't wait to try this thank you for the tutorial. Teresa x

Lizaa sa...

Tack för en tutorial som är toppen. Kommer att använda den ofta nu

Madeleine sa...

UNDERBAR tutorial, nu har jag äntligen fått ihop mitt allra första chokladkort, tack vare din pedagogiska tutorial :9 Jag har även länkat tillbaka till dig, så du får cred för din tutorial :) Ha en trevlig kväll och välkommen till min blogg om du vill se hur mitt kort blev :) http://scrapkonst.blogspot.se/2013/10/zoe-in-chocolate-card-dt-mic.html

Kram Madeleine

Hildes kort sa...

Takk for en flott tutorial. Har forstørret den opp litt nå, til å passe store sjokoladeplater. Super altså.
Takk:-)